Saturday, May 14, 2011

BUSUKNYE!!!!

Salam...

Ramai yang bertanya, kalau bela kucing senang ke nak jaga? Apapun depends pada individu tersebut, kalau betul-betul berminat dan rajin, insyaalah semua akan ok...kalau yang rasa tak leh bagi komitmen tapi sayangkan kucing, saya suggest kan jangan bela kucing...takut nanti you all tak tahan dan melepaskan geram kat kucing tu. Sekarang, ada 8 ekor kucing yang saya jaga, daripada 17 ekor, ada yang diberi pada orang dan ada yang mati. Mak saya bising juga saya nak bela kucing ni, yelah bau busuk lagi, pastu bulu-bulu kucing berterbangan merata-rata tempat. Mak saya kata, kalau orang datang rumah nanti bau busuk jer, bukan semua orang sukakan kucing ni, ada yang allergic la, takutlah dan macam2 karenah. Nanti jiran complaintlah...huhu...Kalau saya takda kat rumah, siapa plak nak ambil alih tugas menjaga kucing-kucing nilah... rumah plak tak bole nak berhiaslah, kucing suka panjat sini panjat sanalah...hari-hari ada je yang mak saya bising. huhu... Tapi saya tak peduli semua tu, yang penting macam saya kata tadi nak kena rajin dan nawaitu kita sendiri, najis kucing kenalah selalu cuci, pastu gunalah pet deodorant untuk sembur pada tempat-tempat yang berbau dan rajin bersihkan rumah (sapu lantai,lap2 habuk, mop lantai) dan semburkan pewangi di dalam rumah... Insyallah segala kesulitan pasti dapat diatasi. Biasalah bukan semua suka, dan bukan senang nak jaga hati semua pihak, apapun saya berharap ada yang sudi memahami.

No comments:

Post a Comment

 
Header image by sabrinaeras @ Flickr