Sunday, February 20, 2011

CUMI OH CUMI

CUMI OH CUMI...pelikkan nama tu... kalau mengikut bahasa Indonesia, Cumi tu bermaksud sotongkan...jangan ingat pulak saya bela sotong tau..hehehe...Saya pun tak tahu kenapa nama Cumi ni diberi. Mungkin tuan asalnya je yang tahu kenapa nama ini dipilih. Cumi ni special sedikit. Cumi adalah kucing yang paling saya sayang. Cumi ni berasal dari baka kucing Chinchilla dan ada sedikit campuran Persian. Almost 6 years saya bela Cumi ni. Nak tak tahu sejarah asal usul Cumi...Actually, Cumi ni saya dapat dari kawan makcik(wancu) saya. Dia tak dapat nak jaga Cumi lagi masa tu, jadi dia bagi kat makcik saya. Masa tu, makcik saya pun dah ada bela kucing lain, jadi dia pun bagi Cumi kat my family. First time Cumi datang ke rumah, habis satu kawasan rumah dia tawaf...yela kawasan baru, jadi dia tak biasa. Makan pun tak nak. My brother kata napa muka Cumi buruk sangat. Saya tergelak je. Hehehe...
Berbalik kepada cerita Cumi tadi apa yang special sangat about Cumi ni? Kalau nak tahu, Cumi ni mempunyai suara yang sangat merdu (melodious voices). kalah Datuk Siti Nurhaliza.hehehe... Cumi ni mempunyai karakter seperti anak dara zaman dulu-dulu kala...pemalu dan penakut sangat. Bila ada orang datang ke rumah, mesti dia nak mengintai nak tengok sapa yang datang and then dia akan cepat-cepat menyorok. Bila lori sampah datang atau pun hari hujan dia dah cabut lari. Dulu Cumi rajin pergi spa buat manicure pedicure, grooming dan lain-lain...tapi sekarang saya lebih selesa mandikan dan grooming Cumi sendiri. Bukan apa, saya jeles Cumi rajin pergi spa, tapi saya sendiri pun tak berpeluang nak pergi spa...hehehe...Ikutkan, Cumi dah ada 14 ekor anak, tapi ada yang telah mati, dibagi kepada orang dan ada telah dicuri, jadi yang tinggal cuma 6 ekor. Tomtom, Bella & Manis dan lagi 3 ekor masih kitten lagi...nama pun tak ada lagi...so korang semua ada idea tak nak letak nama apa kat anak-anak Cumi yang masih kitten ni?

No comments:

Post a Comment

 
Header image by sabrinaeras @ Flickr